Ugrás a fő tartalomra

Otthoni munka

 


A mostani időszakban sokan kényszerültünk az otthoni munkavégzésbe. Ez nem is annyira rossz, sőt sokaknak sokkal ideálisabb. Írtam már a home office-ről, de úgy éreztem ez a téma megér még egy kis törődést, hiszen napjaink része és nem mindegy, hogy töltjük azokat az órákat, amikor otthon dolgozunk. Pár pontba szedtem, mire érdemes odafigyelnünk, hogy az otthonunkban is kényelmesen, kellemes, inspiráló környezetben tudjuk végezni a munkánkat.



1. Igyekezzünk a kedvenc színeinket belecsempészni az otthoni irodánkba! Ez lehet a szék kárpitja vagy a képek a falon, de a kiegészítőinken is megjelenhet. Ez a rózsa árnyalat igazán megvidámítja ezt az irodát.



2. Egy letisztult stílusos környezetben, még a lakás egy eldugott sarkában is öröm a munka. Érdemes igényesen kialakítani az adott teret, itt a részletek is fontosak és nem kell sok minden, csak legyen meg az összhang.



3. Fontos a rend és rendszerezés, igyekezzünk a rend megtartására. Sokkal nagyobb kedvvel ülünk le egy tiszta rendezett asztalhoz, mint egy káoszban .) (Bár embere válogatja, van akinek  a káoszban jön meg az ihlet pl. egy alkotói tevékenységnél :) Ehhez nagy segítség lehet az asztal feletti polc és kis fiókos is az asztalon. A nyitott polcos szekrények, pedig nagyon jól átláthatóak és jól rendszerezhetjük a dolgainkat a polcokon.



4. A fényviszonyok is nagyon meghatározóak. A monitor visszatükröződése nagyon kellemetlen tud lenni, ezért úgy próbáljuk elhelyezni, hogy ez ne zavarhasson minket. Ha jobbkezesek vagyunk, az íráshoz rajzoláshoz vagy varráshoz az ablak elhelyezkedése mindig a bal oldalon legyen. Más különben az árnyék megnehezítheti a mindennapjainkat.



5. Ha külön helyiségben tudjuk berendezni az irodánkat, nagyon kreatív és látványos a falon elhelyezett határidő napló. Ezt pl. a falon az asztalunk felett kisebb formában is elkészíthetjük.
A megvilágításra is érdemes figyelmet fordítanunk. Van, hogy elég egy asztali lámpa, de bizonyos tevékenységeknél a mennyezeti világítás is rendkívül fontos. Meg kell tervezni már a helyiség berendezésénél, hogy hol legyenek a lámpakiállások a mennyezeten. Jó előre át kell gondolni, hogy mi a legideálisabb az adott tevékenység végzéséhez.



6. Ha semmi másra nincs szükségünk a munkánkhoz, csak egy laptopra, akkor is érdemes egy kis hangulatot belevinni. Jó ötlet egy gyertya, de akár egy csokor virág is az asztalon, máris kellemesebb lesz a munkavégzés.



7. Alkotói tevékenységnél jó ha ki tudunk alakítani egy kis helyet az otthonunkban, ahol pl. a fotózást vagy ékszerkészítést végezzük. A legideálisabb, ha ez az ablak előtt van.



8. Hol legyen az otthoni irodánk? A konyha és a nappali nem jöhet szóba, az a családé.. 
Ha nincs külön helyiség, megteszi a lépcső alatti zug, 



de egy régi kamraszekrény is kiváló hely lehet az otthoni irodánknak.



9. A kényelmes széken ne spóroljunk. Inkább többször próbáljuk ki és válasszunk kényelmes széket. Meghálálja a mindennapokban. A fal színe is meghatározó. A szürke az értelem és a bölcsesség színe, viszont arra vigyázzunk, hogy nagy térben alkalmazzuk, mert nyomasztó lehet.

  


10. Tudtad, hogy a kék szín növeli a munkaképességet és növeli az intuíciót? Ezért a leggyakrabban használt szín irodákban.



11. Egy kedves idézet, egy szép kép a falon amire jó ránézni csakis ösztönző lehet és
 a javunkat szolgálhatja.




Végezetül, a lényeg, hogy az otthoni munkahely kialakításánál is gondoljuk át először, mire van pontosan szükségünk. Vegyük számba a szokásainkat, melyik napszakban dolgozunk, milyen helyigényünk van és így álljunk neki a tervezésnek. Ha a kutyus is jól érzi magát, akkor biztosan jó munkát végeztünk :)


Remélem hasznos volt :) 
Ha mégis tanácstalan vagy és segítségre van szükséged, bátran jelentkezz a Tanácsadásra!
Tudod, ilyenkor csak Veled és az adott probléma megoldásán dolgozunk és a végeredmény miatt igazán megéri. 

Jó tervezgetést és megvalósítást!
TANÓ MÓNI

forrás

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kis konyha 12 nagy ötlettel..

Ha kicsi a konyhánk akkor se keseredjünk el. Sokszor a legabszurdabb terekből születnek a legötletesebb és egyedibb megoldások. A hármas alapszabályt már biztosan ismeritek. Hűtés - mosogatás - főzés. Ha lehetséges tartsuk meg. Azonban van olyan helyzet, hogy nem tudjuk átrakni a kiállásokat, vagy olyan pici a konyha, hogy úgyis minden kéznél van.    1 .  Ebben a pici részletben az oldalfalakon a keskeny polcok nagyon praktikusak. Jó megoldás a lelógó lámpatest. Bár ennél figyelni kell, hogy, ha nyíló az az ablak nyitható is maradjon.     2 .  Azzal, hogy a felső szekrények fehér színt kaptak, megoldott a tárolás, de mégsem nyomja össze a teret. Az alsó bútor pasztell színe adja meg az otthonos hangulatot.     3 .  A pultlap mélyítésével, ha felülősen is, de az étkezés megoldva. Ezt főleg olyan konyhákban érdemes alkalmazni, ahol az étkezési szokásoknak megfelel. Pl. csak reggelire és esetleg vacsira étkezik otthon egy fiatal pár, vagy egyedülálló hölgy.   

Egykori pályaudvar épülete, nyaralóként

Íme a környezet a sínpárokkal.. Hatalmas terem, mintha múzeumban lennénk.. Étkező, kandallóval.. Na de a többi.. Fent a galérián.. Ebből a megvilágításból barátságosabb.. Fa, minden fa.. A nappali igazán bájos, vidékies lett.. Színházban járunk? Nem, csak a hálószoba van elszeparálva.. forrás A fürdő, sok fával egyszerű vonalakkal.. Mit szólsz hozzá?

FELÚJÍTUNK, de mi legyen a sorrend?

Kinek mikor kell jönni? Felújítás során sok szakember megfordul leendő szebb otthonunkban:) Ahhoz, hogy ne legyen kavarodás és káosz, előre fel kell készülnünk. Meg kell szerveznünk, hogy minden szakember  a megfelelő időben érkezzen és a munkájában ne legyen zavaró tényező. Ez alatt azt értem, hogy ne legyen csúszás az előző szakterülettel, ami a másik munkáját hátráltatja, vagy akadályozza. Persze közbe jöhetnek nem várt események, de ha felkészültünk, ezeket is jobban tudjuk kezelni:) Elengedhetetlen egy ütemterv készítése. Ezt a következőképpen csináljuk: Készítsünk egy táblázatot. A bal oldalra egymás alá írjuk be az adott szakmákat, lehetőleg a munkák sorrendje szerint. Készítsünk akkora rubrikát, hogy a szakember nevét és telefon számát is be tudjuk írni. A felső sorba pedig az idő kerül napokra vagy hetekre lebontva. A táblázat középső rubrikáiba színes filccel jelöljük vízszintes vonallal, hogy ki mettől meddig dolgozik. Így átláthatjuk a munkafolyamatokat, és hogy mel